Nr 2 2021

Hej båtvänner!

Lite kort om förutsättningarna i vår

Pandemin är fortsatt runt omkring oss och något vi måste ta stor hänsyn och förhålla oss till. Styrelsen har återigen gått igenom förutsättningarna för verksamheten vilket fortsatt kommer medföra en del justeringar i verksamheten.

Glöm inte att meddela klubben ändrade kontaktuppgifter e-post och mobilnummer

Arbetsdagar

Nuvarande restriktioner ger tyvärr inte klubben någon möjlighet att genomföra vårens arbetsdagar, men vi skulle uppskatta oerhört mycket om medlemmarna kan ställa upp ändå på valfri tid att utföra en del arbetsuppgifter likt förra våren för att hålla vårt område i det fina skick vi är vana att uppleva det.

En lista kommer att sättas upp utanför expeditionen med arbetsuppgifter som behöver göras under våren senast den 18 April.

Ni får gärna gå ner någon dag/kväll eller helg med någon kompis eller partner och utför någon/några av de punkter som finns listade, sedan fyller ni antal timmar ni jobbat och ert namn och medlemsnummer antingen på listan eller på vita arbetsorderlappen som vi brukar använda på arbetsdagar (finns som vanligt utanför expeditionen).

Särskild arbetsuppgift 24 April (Obs! ingen arbetsdag)

Vi kommer behöva 8-10 personer som kan hjälpa oss med att montera bommar på vår nya C- och S brygga och vore tacksam om ni som kan och vill hör av er särskilt till Håkan Siggelin eller Peter Lindelöf på sms eller ringer.

Sjösättning

Sjösättning kommer att ske som planerat den 24 april, 15 & 16 maj samt 29 & 30 maj med start kl 7.00.

Årsmöte 2021-05-19

Förutsättningarna att kunna genomföra ett årsmöte 2021 medger tyvärr bara digitala alternativ som restriktionerna ser ut för närvarande.

Vi planerar att skicka ut sedvanlig kallelse i enlighet med stadgarna den         4 maj, men där medverkan på årsmötet endast kommer ske digitalt via TEAMS. Vi kommer starta upp mötet 20 min före utsatt tid så det ges möjlighet att testa sin uppkoppling. Vi hoppas ni har förståelse för detta under rådande situation där vi har svårt att se några andra alternativ.

Att tänka på…

• Att giltigt försäkringsbevis finns tillgängligt att uppvisa i

samband med sjösättningen.

• Parkering på området för annat än i- och urlastning under

sjösättningsdagar inte är tillåtet.

Ni måste befinna er på området för att snabbt kunna flytta er bil på sjösättningsdagarna som startar kl 7.00.

Allmänt får vi alla hjälpas åt att undvika närkontakter och hålla avstånd.

Vänligen Styrelsen

Hej på er,
Här kommer ett förtydligande från Styrelsen angående el som förbrukas på vinterplatsen.
Det finns på expeditionen elmätare att kvittera ut för elförbrukningen på vintern. När du lägger i din båt på våren lämnar du in mätaren till expeditionen, vi läser av den och fakturerar dig för den el du förbrukat.
Om du inte har kvitterat ut mätare är det endast tillåtet att förbruka el när du arbetar med båten och själv befinner dig på båtklubben, det är alltså inte tillåtet att lämna kabel i elskåpet (förbruka el) och åka därifrån.
Vid inventering av kablar som var inkopplade på vinterplatserna i helgen fann vi att 19 elkablar var inkopplade. Det är endast 11 elmätare utkvitterade.
Du som vet med dig att du har kabel i och inte kvitterat ut mätare, vänligen koppla ur elen.
Har du för avsikt att kvittera ut mätare så finns vi på expeditionen vissa tisdagar under våren (se ÖBK Aktuellt 2020) fr.o.m. 14/4 mellan kl. 19:00-20:00
Mvh Styrelsen, ÖBK